Pierwszy element projektu zakłada budowę asfaltowego łącznika ul. Starołęckiej z ul. Książęcą jako ciąg pieszo-rowerowy. Łącznik byłby kontynuacją ciągu pieszo-rowerowego przy ul. Starołęckiej (obecnie rowerzyści w kierunku centrum powinni jechać dalej jezdnią). Tym samym nowa alejka będzie stanowić część alternatywnego, spokojniejszego dojazdu w kierunku pętli Starołęka i do centrum dla wszystkich jadących od południowej strony.
Drugi element polega na wprowadzeniu kontraruchu rowerowego na spokojnych, jednokierunkowych, lokalnych uliczkach (bez wytyczania osobnych pasów). Dzięki temu rowerzyści spokojnie i legalnie przejadą nimi pod prąd, dojeżdżając szybciej do domów, skracając sobie trasę i unikając ulic z intensywnym ruchem samochodowym. Dotyczy ulic: Chęcińska, Wiślicka, Koprzywnicka, Pińczowska, Szydłowiecka i Orląt.
Stosownie do oszczędności na pozostałych elementach pakietu należy zamontować dodatkowe stojaki rowerowe przy szkołach podstawowych: nr 59 (Baranowska 1) i 63 (Starołęcka 142), a także innych częściach osiedla o ile wystarczy środków.